Странице

петак, 22. новембар 2013.

31. Akcija! - 5. faza prirodnog procesa planiranja


Kako bismo zaokružili proces planiranja potrebno je da definišemo šta ćemo prvo uraditi, tj. koja je prva sledeća aktivnost koju ćemo realizovati.

KOJI JE SLEDEĆI KORAK?

Znamo zašto ovo radimo – jer se uklapa u naše prioritete, vrednosti i verovanja, kakav želimo da bude naš cilj – skoro da možemo da osetimo zadovoljstvo koje bi njegovo ispunjenje izazvalo, zapisali smo razne ideje kako da do njega dođemo. Dobre ideje smo još malo razradili i organizovali  u jasne korake koji bi nas mogli dovesti do cilja.


Sada je potrebno da definišemo konkretnu aktivnost koju ćemo preduzeti. To mora biti aktivnost kojoj ne prethodi ni jedna druga. Zvuči jednostavno. Samo tako zvuči. Sada će se pokazati sve dobre i loše strane prethodnih faza planiranja.



Ako niste sigurni šta bi trebalo da uradite, moguće je da prilikom planiranja nisu sagledani svi aspekti. U tom slučaju, prođite još jednom kroz prethodne faze.

STRESS FREE

Ljudi koji razviju naviku da jasno definišu sledeću aktivnost, bez obzira na težinu situacije u kojoj se nalaze, razviće jako važnu moć odbrane od stresa.
Neću Vas nagovarati da uradite nešto fanatastično u svom životu, da izađete iz svoje zone udobnosti.To ljudi sami sebe ili nagovore ili ne. Nekada nam najveći problem predstavljaju svakodnevne stvari – pripremanje obroka, raspremanje, organizovanje obaveza i vremena za relaksaciju. Ali, da biste imali više uspeha i vremena, a manje stresa i nerviranja, kada imate utisak da ste nekako „zapeli“ i da ste se zapleli i zapetljali – prođite korak po korak kroz faze prirodnog procesa planiranja. Videćete kako se klupko odmotava...


Helperkin 31. savet:
Na kraju dobrog plana, uvek je jasno definisana prva sledeća aktivnost.













Izvor: David Allen, Getting things done

Foto 2 : Doghousediaries

среда, 13. новембар 2013.

30. Novi specijalitet - 4. faza prirodnog procesa planiranja


Organizovanjem svojih ideja dobićemo jasniju sliku o aktivnostima koje možemo da preduzmemo. Postaće nam jasnije koje korake treba da preduzmemo na putu do cilja.
POIGRAJTE SE MALO
Sve te ideje stoje ispred nas kao sastojci za ukusan i zdrav obrok. Treba izabrati one najbolje i kombinovati ih na pravi način. Igrajte se ukusima i teksturama, povrćem, voćem, zitaricama...Kombinujte svoje ideje i grupišite ih na neke nove načine!
POPUNITE PRAZNINE
Neke ideje nam mogu izgledati dobre, ali potpuno nespojive. Kao brašno i kakao za čokoladni kolač, treba im nešto da ih poveže. Da našoj idealnoj slici ništa ne bi falilo, vrlo je moguće da baš u tom trenutku dođemo do nove ideje koja će se potpuno uklopiti.
Otkrićemo još neke ideje u trenutku kada smo mislili da da smo ih sve istresli na papir ispred sebe.
Kako vam se dopada ovaj specijalitet od ideja?

Znamo zašto ga pravimo, kakav želimo da bude, koji nam sastojci mogu zatrebati. U 4. fazi, izabrali smo najbolje sastojke od ponudjenih, možda dodali još neke začine, pomešali ih pravilnim redosledom, i dobro izmešali! Prijatno!

Helperkin 30.savet:
Zapišite sve ideje o načinu realizacije svog cilja a zatim ih kombinujte i grupišite na neke nove načine – možete se iznenaditi šta ćete stvoriti!














Izvor: David Allen, Getting things done


уторак, 5. новембар 2013.

29. Idea shop - 3. faza prirodnog procesa planiranja


Posle Zašto i Šta, dobro pitanje je Kako? Kada znamo šta želimo da postignemo, treba da nađemo način da postignemo svoj cilj. Često nismo sigurni koji je pravi put, pa zbog nesigurnosti, strahova, manjka ideja, ne uspevamo da nađemo pravi način za realizaciju cilja. Zato se u trećoj fazi prirodnog procesa planiranja usmeravamo na ideje. Odvojimo par minuta za zapisivanje SVIH ideja koje nam padaju na pamet. Svih, zato što za neke od njih tek kasnije možemo shvatiti da su dobre, a neke se vremenom mogu razviti i odvesti nas do rešenja. Pošto smo ih zapisali, nećemo kasnije opet trošiti vreme na razmišljanje o mogućim opcijama.

VELIKI IZBOR
 Kada kupujem volim da odlazim u prodavnice u kojima mi je na raspolaganju mnogo proizvoda različitih kvaliteta, cena, proizvođača. Znam da ću tu lakše naći dobre proizvode, nego u radnjama u kojima je izbor manji.
Ali, kako naći dobre ideje? Pustite ih da vam se dogode i one će naći vas.

PUSTITE MAŠTI NA VOLJU
Napravite svoju Prodavnicu ideja. Zapišite ih sve. Poređajte ih na police svog “Idea shop-a”. Ne razmišljajte da li su dovoljno dobre da budu tamo, samo punite police. Izložite sve ideje koje imate. Primetićete kako neke dovode i svoje prijatelje, i sve ih je više, nadovezuju se, rastu… Ne razmišljajte sada o tome da li će ih neko kupiti. Važno je samo da sve ostanu tu, na policama, kako biste ih kasnije razgledali i odabrali najbolje od njih.

NE ŽURITE SA OCENJIVANJEM I ANALIZOM
Kako bi vaš ideja shop važio za dobro snabdeveno mesto, odakle se mogu dobiti kvalitetne ideje, držite se ovih pravila:
ü  Ne sudite, ne procenjujte, ne kritikujte;
ü  Radite na količini, ne na kvalitetu;
ü  Analizu i organizaciju ostavite za kasnije.
Helperkin 29. savet:
Da bi ste došli do dobre ideje, razmotrite mnoštvo ideja. Zapišite ih, procenite i izaberite najbolju.







Izvor: David Allen, Getting things done