Странице

четвртак, 26. децембар 2013.

33. Novogodišnja impulsivna kupovina

Pravo vreme za ovakav tekst?
Impulsivna kupovina ne bira vreme. Da li su to mala zadovoljstva koja nam ulepšaju dan ili krupne stvari za koje se očajnički hvatamo?

IMPULSIVNA KUPOVINA UGLAVNOM DONOSI NEZADOVOLJSTVO
 Nosimo ih prema kasi sa osmehom a iznad glave nam je oblačić u kojem drmusmo izabranu haljinu ponavljajući mantru: "Učini me srećnom, učini me srećnom".
 Tu negde pred kasom, otrgne se rukav od haljine i pljesne me po obrazu:"Alo, smiri se, nisam ti ja zlatna ribica. Ne mogu ja da te učinim srećnom, to moraš sama. Svašta", poče haljina da namešta svoje izgužvane šavove," pa ni deca više ne veruju u čarolije...Hajde sad, plati!" Njen zapovedni ton i količina novca koji sam predala prodavačici dodali su rumenilo na moje obraze. I uši. "Hvala" rekoh. "Bolje bi ti bilo da me učiniš srećnom", pomislih. "Inače????", začulo se iz kese. " Inače......ću kupiti drugu!!!" rekoh besno, već potpuno crvena. "Ahaha, ahaha, ahaha", odjekivao je njen smeh. Smejala se mojoj nemoći i neznanju. Smejala se mojoj iluziji da me ta haljina može zaista učiniti srećnom.

NAPRAVITE PLAN
Kod kuće sam je ubacila u korpu za veš. Potpuno sam je ignorisala. Imala sam važnija posla - izrada strategije.
1.      Spisak aktivnosti
2.      Spisak za kupovinu
3.      Budžet
Uh, spisak za kupovinu i budžet su mi se posvađali, hajde ispočetka. Ali sve mi to treba... Ustvari, sve to želim.... Evo, opet se čuje onaj pritajeni osmeh iz korpe za veš. Uh, ne predajem se!


PRE KUPOVINE OGOVORITE NA 3 PITANJA
Ponovo razmatram svoj spisak za kupovinu i za svaku stvar postavljam sebi sledeća pitanja (a ONA se ućutala):

  • Da li ću ovom kupovinom unaprediti ili olakšati svoj život?
  • Da li ću ovom kupovinom ispuniti svoju potrebu ili želju?
  • Da li ću ovom kupovinom dobiti nešto što će mi stvarati nered ili što ću zaista koristiti?


Spisak se smanjio i uklopio sa budžetom! Pogledala sam ka korpi za veš  i moju novu haljinu premestila u mašinu da se opere. Trebaće mi u novogodišnjoj noći. Sada smo se prvi put pogledale iskreno i sa osmehom. Trebaćemo mi jedna drugoj - ja njoj, da je izvedem u grad, a ona meni da me podseti gde živi sreća.
Moj najbolji shopping partner - spisak za kupovinu i ja, odneli smo još jednu pobedu. Sklopili smo primirje i sa Budžetom i novom haljinom. Šta ću, volim da pobeđujem - sebe!

Helperkin 33. savet:
Impulsivna kupovina nam retko donese sreću. Napravite spisak za kupovinu koji je u skladu sa vašim planom aktivnosti i budžetom. Zapitajte se: da li će vam konkretna kupovina unaprediti ili olakšati život, da li kupujete zato što nešto želite ili vam treba, kakav je odnos između troškova i upotrebne vrednosti? Ponesite samo onoliko novca koliko vam je potrebno za stvari sa spiska. Dobar plan će vam omogućiti da uštedite!


Нема коментара: