Da
li u prodavnici gledaš kod koje ćeš
kasirke da staneš? Ja gledam.
Moja omiljena kasirka ima sopstveni sistem
organizovanja i sortiranja namirnica. Pripremna ili nulta faza počinje dok čeka
da račun za prethodnu mušteriju. Tada dobro osmotri korpu koja sledi iskusno
tražeći hleb. Istovremeno, priprema kesu. Nakon što je ispratila prethodnu
mušteriju uručivši joj račun i pozdrav, stavlja hleb u već pripremljenu kesu i
uz “ovo-je-bilo-lako“ osmeh, nastavlja slalom kroz šumu namirnica. Jednom sam
pokušala da joj pomrsim konce i počela sama da pakujem. Međutim, njoj se moj
sistem pakovanja mojih namirnica u moju kesu koju ću odneti mojoj kući nikako
nije dopao! Tu, na kasi, Omiljena je gazda! I namirnice će biti organizovane po
njenom sistemu! A posle ja kod kuće mogu da ih prepakujem kako ja hoću.
Pošteno! “Komšinice, šta mislite da ipak ovo stavimo sa ovim?“,postavi mi
Omiljena kobajagi pitanje.“Naravno, komšinice“, rekoh, iako je sve već bilo
gotovo, a ona merkala hleb u sledećoj korpi dok čeka moj račun.
Omiljena:“Doviđenja“...Šta god da sam ja rekla više nije bilo bitno...
Postoje različiti sistemi organizacije koji nam
mogu dati ideju kako da se organizujemo, ali svako instinktivno razvija svoj
sistem organizacije u kojem se najbolje snalazi. Julie Morgenstern,
profesionalni organizator, je osmislila SPACE sistem koji se sastoji od 5
koraka:
ü Sortiraj stvari u grupe,
ü Eliminiši nepotrebne (baci one koje su
neupotrebljive ili se ne mogu popraviti, pokloni ili prodaj),
ü Preostalim stvarima odredi mesto,
ü Iskoristi kutijice i pregrade da bolje
organizuješ prostor za skladištenje,
ü Potrudi se da za svaku novu stvar koju
„uneseš“ odrediš jednu koju ćeš da izbaciš.
Ovaj sistem ne opterećuje preciznošću, a
opet predstavlja dobru osnovu za izgradnju ličnog sistema organizacije. To je
njen sistem, koji je tvoj?
Često je nemoguće da sve bude pod konac,
pogotovo kada smo zaposleni, imamo porodicu, prijatelje, puno interesovanja...
Možemo smatrati da je osoba dobro organizovana, kada se snalazi u svom životu,
kada ne troši vreme svakog dana tražeći istu stvar, kada uspeva da realizuje
većinu zadataka koje smatra važnim i kada nalazi vremena za opuštanje i
održavanje dobrih međuljudskih odnosa. Kada priznamo sebi da SuperMame, SuperŽene
i SuperMen-i žive u nekom svetu gde dan traje mnogo duže od 24 sata, biće nam
lakše da svakog dana biramo svoje bitke i određujemo prioritete. A da bismo
uspeli da izvršimo sve obaveze moramo da sebe malo „potkupimo“ tako što ćemo u
svoj raspored uvrstiti aktivnosti koje nam predstavljaju zadovoljstvo. Bez njih
gubimo snagu, postajemo džangrizavi i pitamo se kako ništa ne stižemo kad smo
se svega odrekli. E, pa baš zbog toga...
Helperkin 16. savet
Odredi sistem organizacije koji tebi
odgovara. Slobodno eksperimentiši. Važno je da ti stvari koje koristiš budu pri
ruci. Najlepše i najfunkcionalnije kutijice koje drugi hvale i koje lepo
izgledaju možda tebi uopšte ne bi koristile. Možda već oko sebe imaš sve ono
što ti je potrebno? Zajedno sa prethodna dva saveta i ovaj deluje toliko očigledno
da ga najčešće zaboravimo u svakodnevnom životu. Dakle- uloži vreme i trud za
uspostavljanje sistema organizacije koji ti odgovara, a ako kasnije shvatiš da
ne funkcioniše sve kakao treba, menjaj!
Love,
Helperka
Za sveže ideje pogledaj Helperku na Pinterestu!
Foto: www.freedigitalphotos.net
Нема коментара:
Постави коментар