Странице

уторак, 18. децембар 2012.

16. My way


Da li u prodavnici gledaš kod koje ćeš kasirke da staneš? Ja gledam.
Moja omiljena kasirka ima sopstveni sistem organizovanja i sortiranja namirnica. Pripremna ili nulta faza počinje dok čeka da račun za prethodnu mušteriju. Tada dobro osmotri korpu koja sledi iskusno tražeći hleb. Istovremeno, priprema kesu. Nakon što je ispratila prethodnu mušteriju uručivši joj račun i pozdrav, stavlja hleb u već pripremljenu kesu i uz “ovo-je-bilo-lako“ osmeh, nastavlja slalom kroz šumu namirnica. Jednom sam pokušala da joj pomrsim konce i počela sama da pakujem. Međutim, njoj se moj sistem pakovanja mojih namirnica u moju kesu koju ću odneti mojoj kući nikako nije dopao! Tu, na kasi, Omiljena je gazda! I namirnice će biti organizovane po njenom sistemu! A posle ja kod kuće mogu da ih prepakujem kako ja hoću. Pošteno! “Komšinice, šta mislite da ipak ovo stavimo sa ovim?“,postavi mi Omiljena kobajagi pitanje.“Naravno, komšinice“, rekoh, iako je sve već bilo gotovo, a ona merkala hleb u sledećoj korpi dok čeka moj račun. Omiljena:“Doviđenja“...Šta god da sam ja rekla više nije bilo bitno...
Postoje različiti sistemi organizacije koji nam mogu dati ideju kako da se organizujemo, ali svako instinktivno razvija svoj sistem organizacije u kojem se najbolje snalazi. Julie Morgenstern, profesionalni organizator, je osmislila SPACE sistem koji se sastoji od 5 koraka:

ü  Sortiraj stvari u grupe,
ü  Eliminiši nepotrebne (baci one koje su neupotrebljive ili se ne mogu popraviti, pokloni ili prodaj),
ü  Preostalim stvarima odredi mesto,
ü  Iskoristi kutijice i pregrade da bolje organizuješ prostor za skladištenje,
ü  Potrudi se da za svaku novu stvar koju „uneseš“ odrediš jednu koju ćeš da izbaciš.
Ovaj sistem ne opterećuje preciznošću, a opet predstavlja dobru osnovu za izgradnju ličnog sistema organizacije. To je njen sistem, koji je tvoj?
  Često je nemoguće da sve bude pod konac, pogotovo kada smo zaposleni, imamo porodicu, prijatelje, puno interesovanja... Možemo smatrati da je osoba dobro organizovana, kada se snalazi u svom životu, kada ne troši vreme svakog dana tražeći istu stvar, kada uspeva da realizuje većinu zadataka koje smatra važnim i kada nalazi vremena za opuštanje i održavanje dobrih međuljudskih odnosa. Kada priznamo sebi da SuperMame, SuperŽene i SuperMen-i žive u nekom svetu gde dan traje mnogo duže od 24 sata, biće nam lakše da svakog dana biramo svoje bitke i određujemo prioritete. A da bismo uspeli da izvršimo sve obaveze moramo da sebe malo „potkupimo“ tako što ćemo u svoj raspored uvrstiti aktivnosti koje nam predstavljaju zadovoljstvo. Bez njih gubimo snagu, postajemo džangrizavi i pitamo se kako ništa ne stižemo kad smo se svega odrekli. E, pa baš zbog toga...
Helperkin 16. savet
Odredi sistem organizacije koji tebi odgovara. Slobodno eksperimentiši. Važno je da ti stvari koje koristiš budu pri ruci. Najlepše i najfunkcionalnije kutijice koje drugi hvale i koje lepo izgledaju možda tebi uopšte ne bi koristile. Možda već oko sebe imaš sve ono što ti je potrebno? Zajedno sa prethodna dva saveta i ovaj deluje toliko očigledno da ga najčešće zaboravimo u svakodnevnom životu. Dakle- uloži vreme i trud za uspostavljanje sistema organizacije koji ti odgovara, a ako kasnije shvatiš da ne funkcioniše sve kakao treba, menjaj!
Love,
Helperka

 Za sveže ideje pogledaj Helperku na Pinterestu!


Foto: www.freedigitalphotos.net

Нема коментара: