Странице

четвртак, 25. октобар 2012.

11. Biraj svoje bitke


Helperka mi često da elan da uradim više nego što sam mislila da mogu. Dobar je osećaj pomeriti granice, to je nagrada sama po sebi. Znači, granice POMERAMO ali one ipak ostaju. I po nekom Zakonu o održanju granica one ne mogu nestati,  samo mogu preći sa jednog mesta na drugo. To je činjenica i moramo je prihvatiti kao takvu. Ne vredi se zbog  toga nervirati. 
Činjenica je da ne možemo da stignemo da uradimo sve što bismo želeli. Sad, neko ima poslovne ambicije, neko voli da izlazi, neko želi da posveti vreme deci, neko voli da gleda TV, neko ima razne hobije, neko bi sve to zajedno…
A onda se ispravim,  popravim frizuru, a osmeh se nekako sam ugura među usne...
             FreeDigitalPhotos.net
Iako mi je vrlo važno da rasčistim nered u kuhinji posle jela ili spremanja obroka, dešava se, kao da se krijem od sebe same, da se na prstima išunjam i ugasim svetlo u kuhinji. A onda se ispravim,  popravim frizuru, a osmeh se nekako sam ugura među usne kada vidim dečicu koja me čekaju da se igramo i pričamo! Oni su ipak na mojoj životnoj listi ispred sudova.
Reklo bi se da sam prekršila sva Helperkina pravila! Ali ne, ja sam izabrala da svoje vreme investiram  umesto da ga potrošim! Potpuno svesno! Na prljave sudove ću potrošiti petnaest minuta kad deca odu na spavanje.
Ovo pravilo je naročito korisno u vaspitavanju dece. Hteli bismo da nas oni od početka slušaju ali i da budu i kreativni i svoji i samouvereni... Da ih ne bismo potpuno ugušili dovoljno je da ih učimo jednu po jednu stvar. Ja uvek polazim od sebe. Pa tako, kad vidim da su previše umorni i  baš i nisu raspolozeni da srede igračke, uradim to umesto njih uz dogovor da će ih sutra oni sami pokupiti, bez moje pomoći. Dogovor svi poštujemo, a prijatno osećanje da možemo da se oslonimo jedni na druge čini zadatke lakšim.
I tako, svakoga dana dođemo u situaciju da biramo između nekih opcija. Biram svoje bitke svesno, i ne tugujem zbog nečega što nisam stigla da uradim jer sam uradila ono što mi je bilo važnije. A sutra je novi dan...

Helperkin 11. savet:
Ako imaš previše želja, a malo vremena, uradi ono što misliš da je važnije i ne osećaj krivicu zbog onoga što nije urađeno.

Love,
Helperka

Нема коментара: